Cum sa nu abordezi un potential partener de afaceri

Trebuie sa incep cu o mica introducere: dupa ce am pritocit jumatate de ora titlul si continutul acestui articol, am cautat pe net sa vad daca a mai scris cineva despre asta, gandindu-ma ca nu sunt chiar singura care a fost abordata intr-un mod nepotrivit. Si ce sa vezi? Am gasit articolul Roxanei Percu, cu exact acelasi titlu, publicat acum cateva zile. Voi scrie totusi acest articol cu titlul pe care l-am ales, deoarece consider ca ce voi scrie aici completeaza/intareste articolul Roxanei.

O sa scriu in continuare 3 moduri de abordari, care mie mi s-au parut nepotrivite.

Trrrrr… Alo? (evident, cand raspund in timpul programului de lucru, ma prezint si zic si numele firmei, clar, astfel incat interlocutorul sa inteleaga)

1. „Buna ziua. Sunt XX de la firma XXX, as dori sa vorbesc cu d-na Diana Beje, Baje, Bojenaru”, totul spus fara blank intre cuvinte si fara sa respire, astfel incat eu nu inteleg nimic. Decat faptul ca habar nu are cum ma cheama. Si eventual cu o galagie infernala in partea lui, astfel incat sa faca convorbirea si mai greoaie. Evident, ii spun cum ma cheama, inca odata, si il intreb si pe el, inca o data, cine e si ce vrea. Aud ceva cu Forex.
„V-am sunat sa va propun o afacere, blablabla”, ceva din care iar nu prea inteleg nimic, decat ca o sa ma imbogatesc ingrozitor daca urmez sfaturile lui. Si sigur, daca ma intalnesc cu el sa-mi explice mai bine despre ce e vorba. Nu de alta, dar sunt cam proasta si la telefon nu inteleg.
Ii zic ca nu am bani de investit si ca nu ma intereseaza. „Dar cine a pomenit ceva despre o investitie?” Adica iar sunt luata de proasta. Ii zic ca stiu ce-i aia Forex si ca trebuie investit, ca numai asa ies aia 10% de care imi tot vorbeste. „Pai aveti dreptate, dar…”. Da, stiu ca am dreptate.

2. „Buna ziua, sunt XX de la firma XXX, vrem sa va propunem o colaborare pe partea de curierat, sa va oferim o alternativa mult mai buna la ce aveti acum. Sa ne intalnim sa va explicam”.
„Dar stiti ce solutie de curierat am acum daca ziceti ca imi propuneti o solutie mai buna?”
„Nu”

Nah, ca la asta am luat plasa, ne-am intalnit si dupa o ora de discutii a reiesit ca nu avea cum sa-mi ofere o varianta mai buna.

3. „Buna ziua, sunt…, am nr dvs de la … (si imi zice un nume), vreau sa va propun o oportunitate nemaivazuta si nemaiintalnita”. Sau gen. Si incepe sa-mi vorbeasca de cat de minunata e afacerea, timp in care eu imi scormonesc creierii sa-mi aduc aminte cine ar fi persoana de la care zice ca are nr. meu. Il caut si pe net, ii vad si poza, un om mare de afaceri dar de care eu nu auzisem. Si ii zic.”Nu se poate, ca el mi-a dat nr. de tel. Sa ne intalnim sa va explic. Dar nu pot veni eu la dvs, veniti dvs. la (si imi da o adresa in capatul celalalt al Bucurestiului, la un bar.” Din tot ce mi-a zis, mi-a fost clar ca e un mlm.

Ideile pseudo-convorbirilor de mai sus ar fi:

1. Cand ma suni sa-mi propui o afacere, documenteaza-te. Daca vad ca nu stii cum ma cheama si imi balmajesti 1 minut numele, ca nu stii cu ce ma ocup si ce servicii ofer, dar tu imi oferi ceva mai bun, ti-e clar ca nu ma intereseaza. Si nu, nu ma intalnesc cu tine.

2. Daca nu stii sa-mi explici la telefon despre ce e vorba astfel incat sa-mi susciti interesul, iar nu ma intereseaza. Si nu, iar nu ma intalnesc cu tine.

3. Daca incepi convorbirea cu o minciuna, doar-doar oi cadea in plasa si in mrejele adularii proprii cum ca iaca ce om important ma cunoaste, mi-am pierdut clar interesul pentru ce vrei sa-mi propui. Si nu, nu ma intalnesc cu tine.

4. Daca imi tot repeti ca o sa ma imbogatesc repede si mult, nu te cred. Si cu siguranta n-o sa ma intalnesc cu tine ca sa-mi spui si face to face de 50 de ori acelasi lucru.

5. Si cu siguranta, daca imi spui voalat ca-s proasta pentru ca nu inteleg beneficiile unei afaceri atat de minunate, tot n-o sa ma convingi sa ma intalnesc cu tine.

Nu vreau sa credeti acum ca toate abordarile au fost asa. Sunt si interlocutori care se respecta si ma respecta, care se documenteaza si stiu exact cum ma cheama si cu ce ma ocup si ma abordeaza in cunostinta de cauza. Si da, cu acestia am incheiat parteneriate.

{lang: 'ro'}
Zi si tu ceva!

9 Comentarii

  1. :)) Heheeeee.
    La mine e mai simpatic: le zic ca sunt in trafic si le cer un site ca sa ma uit pe oferta.
    Si daca nu au, nu aveti siteeeeee? ❓

    Uneori mai alternez si cu propunerea de a trimite oferta pe email. Evident, ca sa-i marchez ca spam. Ca telefonul tot spam e 😉

  2. Sefa, cam multi de XXX :)) Vezi sa nu o dai in continut ADULT :))

  3. Se pare ca toata lumea vrea sa te imbogateasca 😛

  4. Cred ca in primul rand trebuie sa crezi ca ceea ce vinzi este bun… daca nu esti in stare sa te minti pe tine insuti cum ai sa reusesti cu altii? oricu, me de apreciat entuziasmul tipilor astia care te suna desi nu au reusit sa faca absolut nici o vanzare sau sa agate vre-un client nou… sunt niste oameni speciali…

    • Pai ma gandesc ca ei cred in minunatia oportunitatilor oferite de ei, ca altfel cum naiba sa fii atat de entuziasmat pt ceva in care nu crezi? Pe mine ma depaseste asta. Si presupun si ca le merge cu unii, ca altfel de unde bani de sedii (presupun ca au si asa ceva) si telefoane?

  5. Poate ar trebui, toti acesti vanzatori de oportunitati, sa apeleze la dna Esmeralda, ca tot am primit deunazi un spam pe email cum ca-mi indeplineste 7 dorinte secrete. Daca le indeplineste si lor numai una („sa ne pice toti clientii in plasa”) s-au scos 😆

Leave a Comment